Per consult kan in principe 1 klacht besproken worden. Heeft u meerdere klachten? Houdt er dan rekening mee dat u daar een nieuwe afspraak voor dient te maken.
Wij willen u vragen zich altijd even te melden bij de assistentes voordat u plaats neemt in de wachtkamer.
Tot ziens in onze praktijk.
Spreekuur huisartsen tussen 8:00 en 16:00 uur:
.
Dhr. A. Medema:
Heeft spreekuur op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
.
Mw. S. Koot
Heeft spreekuur op maandag, woensdag en donderdag.
.
Mw. N. Janning
Heeft spreekuur op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag.
.
Mw. S. Koop
Heeft spreekuur op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
.
In geval van spoed kunt u altijd op de praktijk terecht, ook al is uw eigen huisarts afwezig.
(Vroege)ochtend- en avondspreekuur
Het is mogelijk om een afspraak te maken op het (vroege)ochtend- en/of avondspreekuur (17:00 – 19:00 uur)
Dit spreekuur is bedoeld voor mensen die overdag geen of weinig gelegenheid hebben om op de reguliere spreekuren te komen.
Het (vroege)ochtend- en avondspreekuur is uitsluitend op afspraak en wordt afwisselend uitgevoerd door de verschillende artsen. Voor verdere informatie of het maken van een afspraak, kunt u contact opnemen met de assistente. Tijdens dit spreekuur is de assistente niet aanwezig. De balie is dan niet open en de praktijktelefoon wordt dan niet opgenomen.
Het (vroege)ochtend en avond spreekuur is niet bedoeld voor spoed.
.
Wilt u telefonisch met de huisarts overleggen?
.
Bel dan voor 10.00 uur met de praktijk. Zorg dat we uw juiste telefoonnummer hebben. De huisartsen proberen tussen 11.30 en 14.00 terug te bellen. Soms zijn er spoedgevallen en kan dat later worden. We hopen op uw begrip
Wij hebben een speciaal spreekuur voor mensen met diabetes en hart- en vaatziekten. Het spreekuur wordt door onze praktijkondersteuner somatiek Aija Chehade.
.
Ook werkt er een praktijkondersteuner GGZ in onze praktijk. Bij haar kunt u terecht met uw psychische problematiek.
Onze praktijk is geopend van 08:00 tot 17:00.
Telefonisch zijn wij bereikbaar tussen 08:00 en 12:00 en 13.00 en 16.30. Tussen 12.00 en 13.00 en na 16.30 zijn wij alleen bereikbaar voor spoed.
De assistenten vragen bij het telefonisch maken van een afspraak altijd om de reden van de afspraak, zij zijn hiervoor medisch opgeleid. De reden voor deze “triage” is dat wij, uw hulpverleners, u zo snel en efficiënt mogelijk kunnen helpen.
.
Heeft u een afspraak? Dan zijn dit de regels:
Herhaalmedicatie kan op de volgende manieren worden besteld:
.
Wanneer u uw medicatie voor 12 uur besteld ligt deze binnen twee werkdagen voor u klaar bij uw apotheek.
e-Health via uw smartphone of tablet?
Ga naar de patiëntenomgeving bovenaan de website. Maak een account aan wanneer u deze nog niet heeft en download daar de Zorg Online app.
Hierna kunt u veilig en snel online afspraken maken, e-consulten aanvragen en e-recepten aanvragen.
Indien uw huisarts een onderzoek aanvraagt (laboratorium-, of röntgenonderzoek) maar ook als u een urine inlevert voor onderzoek en/of controle dient u zelf altijd te bellen voor de uitslag.
.
Voor urine-uitslagen kan dit dezelfde dag na 14 uur. Als de urine na onderzoek door de assistente op kweek moet worden gezet, duurt het twee dagen voordat de uitslag bekend. U kunt dan na twee dagen bellen voor de uitslag.
.
In veel gevallen kan de assistente u de uitslag geven. De huisarts heeft de uitslag dan al beoordeeld. Indien de assistente dit niet kan, betekent dit niet automatisch dat er iets ernstigs gevonden is. Soms behoeft een uitslag meer uitleg of wil de huisarts het plan zelf met u bespreken.
.
We mogen in verband met privacy een uitslag niet aan derden geven.
.
Uitslag van een onderzoek inzien kan op 2 manieren:
Wij hebben op dit moment een (tijdelijke) patiëntenstop.
Uitzondering hierop zijn nieuwe inschrijvingen van gezinsleden/partners van al reeds ingeschreven patiënten.
Excuses voor het ongemak.
Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:
.
Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.
Vaccinatiepunt is een landelijk netwerk van gespecialiseerde huisartsenpraktijken voor reizigersadvisering en vaccinatie. Opgericht in 2005 bestaat het netwerk ondertussen uit meer dan 150 praktijken verspreid over heel Nederland. U mag de beste kwaliteit en service verwachten. Zo kunt u via internet uw afspraak maken, kunt u snel terecht en wordt u vakkundig geadviseerd. Ook bij terugkomst kunt u bij vragen rekenen op ondersteuning.
Kijk voor meer informatie op www.vaccinatiepunt.nl.
Indien u een rijbewijskeuring nodig heeft, kunt u een afspraak maken met een van de huisartsen in onze praktijk. De keuring wordt uitgevoerd door een andere arts dan uw eigen huisarts. U dient de voorzijde van het keuringsformulier vooraf in te vullen en te ondertekenen en een urinemonster mee te nemen naar de keuring.
De kosten van een rijbewijskeuring zijn € 60,-
Het medisch team van Huisartsenpraktijk Java Eiland streeft ernaar om u goede en verantwoorde zorg te leveren. Toch kan het zijn dat dingen anders lopen dan gewenst en zelfs misgaan. Laat ons weten wanneer u vindt dat er dingen zijn misgegaan. Graag willen we hierover met u het gesprek aangaan. Mogelijk kunnen we een toelichting geven, die zaken duidelijker voor u maken. Tegelijk kunnen we van uw situatie leren en veranderingen aanbrengen in onze werkwijze, waardoor herhaling kan worden voorkomen..
Wanneer u ontevreden bent over een bepaalde gang van zaken, vragen we u om onderstaand klachtenformulier in te vullen en bij ons af te geven of naar ons toe te mail. We nemen dan na ontvangst contact met u op voor het maken van een afspraak.
Klik hier voor het klachtenformulier.
Komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem en kan proberen te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl